lördag 2 februari 2013

Spara enkelt bilder och text från webben till Google Drive

När jag är ute och surfar på Internet hittar jag ofta bilder på webben som jag vill spara i min mapp "Inspiration" på min Google Drive. Tidigare fick jag först spara ner det på min hårddisk för att sedan ladda upp det till Google Drive-mappen. Sedan ställde jag in synkronisering mellan några mappar på min hårddisk och Google Drive. Mappen "Inspiration" är en av dem. Men nu har jag även alternativet att spara bilderna direkt från webbläsaren (Chrome) till Google Drive. Tillägget heter logiskt nog "Spara på Google Drive". Tyvärr saknas möjlighet att välja vilken mapp att spara i så jag hoppas att utvecklarna av tillägget fortsätter att arbeta med detta lovande tillägg.

spara-till-google-drive

(Jag har kikat på tips inför Alla Hjärtans Dag på Valentinguiden.se)

Inga kommentarer: