måndag 20 oktober 2008

Var hittar jag min data jag vill göra backup på?

När man ska göra en backup på det viktiga man har på sin dator så är det inte alltid så lätt att hitta var allt ligger. Allt sparas ju inte under "Mina dokument", t ex Favoriter i din webbläsare, din adressbok och epost i epost-programmet.

Vanliga ställen detta ligger på är:

Mina dokument:
C:\Documents and Settings\Ditt inloggningsnamn\Mina dokument
Adressboken:
C:\Documents and Settings\Ditt inloggningsnamn\Application Data\Microsoft\Address Book
Favoriter:
C:\Documents and Settings\Ditt inloggningsnamn\Favoriter
Epost Outlook:
C:\Documents and Settings\Ditt inloggningsnamn\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook
Filändelsen är .pst
Epost Outlook express:
C:\Documents and Settings\Ditt inloggningsnamn\Lokala inställningar\Application Data\Identities\Identitetsnummer\Microsoft\Outlook Express

Inga kommentarer: